Nuoria jalat yhdessä nurmikolla.

Vapaaehtoistyö

Missä sinä haluaisit olla mukana auttamassa?

Talkoisiin

Haluatko olla mukana tarjoamassa kyytiä kirkkoon tulijoille? Ota yhteyttä suntioon – tai suoraan kyytiä kaipaavaan naapuriin! Kesän talkoot tarjoavat erilaisia tehtäviä kaikille. Talkoot ovat välttämättömiä esimerkiksi hautausmaiden kunnostuksen vuoksi. Talkoot ovat myös yhteisöllinen tapahtuma, jossa jokaista tarvitaan ja jokainen voi kokea kuuluvansa joukkoon. Seuraa ilmoituksia!

Kahvilaan

Merkittävä vapaaehtoistyön paikka on Lähetyksen Vohvelikahvila Utsjoen kirkkotuvilla. Vohvelikahvila avautuu juhannuksena ja on auki syksyyn, niin pitkään kuin talkoolaisia riittää. Tavallisesti talkoolaiset tulevat Utsjoelle viikoksi. Talkoolaiset majoittuvat seurakunnan vierashuoneessa, Tenontie 1. Talkoolaiset paistavat vohveleita viitenä päivänä viikossa. Paikalliset vapaaehtoiset tekevät nämä kaksi talkoolaisten vapaapäivää. Tarvitsemme siis vohvelinpaistajia sekä Utsjoelta, että kauempaa. Vohvelikahvila on avoinna  juhannusviikolta 5.8. saakka arkisin klo 10-20 ja viikonloppuisin klo 12-16.  Sekä 5.8. -18.9. arkisin klo 12 – 18 ja viikonloppuisin klo 12 -16. Jos haluat vohvelinpaistajaksi, ota yhteyttä diakoniatyöntekijään.

Musiikkiin

Onko sinulla soittotaitoa tai muusikkoystäviä, jotka Utsjoen vierailun aikana voisivat myös avustaa jumalanpalveluksessa tai konsertoida kirkossa? Ota yhteyttä kirkkoherraan.

Kirkkokahveille

Voisitko joskus leipoa jotain kirkkokahveille tai valmistella kirkkokahvit? Ota yhteyttä suntioon – tai tuo leipomukset tullessasi.
Voisitko olla mukana järjestämässä viriketoimintaa ikäihmisille tai mukana hartaushetkissä? Ota yhteyttä Satu-diakoniin.
Haluatko pakata tai jakaa EU-ruokakasseja? Kysy diakonilta!

Pyhäkouluopettajaksi, kerhonohjaajaksi tai valvojaksi

Nuorisotyö kaipaa vapaaehtoisia pyhäkoulunopettajia, kerhonohjaajia ja valvojia retkille. Mitä voisit tehdä? Ota yhteyttä Ville-nuorisotyönohjaajaan.

Missä muussa voisit auttaa?

Mitä haluaisit tehdä? Onko sinulla jokin uusi idea? Ota yhteyttä kirkkoherraan.

Nuorisotyönohjaaja
Utsjoen seurakunta
Tenontie 1
99980 Utsjoki

Lapsi- ja perhetyö, varhaisnuorisotyö, nuorisotyö ja rippikoulutyö.

Suntio ja kanttori
Utsjoki

Utsjoen kirkko, seurakuntatalo, hautausmaa ja hautapaikkojen varaukset.