Apua ja tukea

"Rakastakaa toisianne."

Diakonia on Jeesuksen esimerkistä lähtevää työtä lähimmäisen auttamiseksi. Sen perustana on kristillinen ihmiskäsitys: Sinä olet arvokas! Diakonia tarjoaa sosiaalista, henkistä ja hengellistä, sekä taloudellista tukea haastavissa elämäntilanteissa.  Palvelut ovat luottamuksellisia ja maksuttomia eivätkä edellytä kirkkoon kuulumista tai uskonnollista vakaumusta.

Seurakunnan työntekijät ovat sinua varten

Kaikki seurakunnan työntekijät ovat sinua ja kysymyksiäsi varten. Keskustelut ovat luottamuksellisia.

Työntekijöiden yhteystiedot löydät tästä linkistä.

Ota yhteyttä, kun jaksaminen on koetuksella

Seurakunnassamme diakonin toimenkuvaan kuuluvat mm. kotikäyntityö, hartaushetket, taloudellinen avustaminen,  viriketoiminta ja Yhteisvastuu-keräys. Hän tekee yhteistyötä eri toimijoiden kanssa.

Ota yhteyttä, kun jaksaminen on koetuksella, olet yksinäinen tai kun hengelliset asiat askarruttavat. Diakoniatyöntekijään voit olla yhteydessä, kun tarvitset tilapäistä kriisiluonteista taloudellista apua ongelmien ratkaisemiseksi. Taloudellisesta avustamisesta vastaa aina diakoniatyöntekijä. Älä siirrä asioiden hoitamista huomiseksi. Parhaiten selviät asioiden yli, kun toimit ripeästi.

Voit ottaa yhteyttä diakoniatyöntekijään myös silloin, kun etsit mielekästä tekemistä elämääsi vapaaehtoistyön kautta tai sinulla on ideoita diakoniatyön kehittämiseen. Tule osallistumaan viriketoiminnan kehittämiseen.

Esirukouspyyntö

Voit myös jättää esirukouspyynnön tästä linkistä.

Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain. Gal. 6:2.

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua puhelimessa ja verkossa, missä tahansa. Voit ottaa yhteyttä myös omaan seurakuntaasi.

Keskusteluapua eri elämäntilanteisiin

Talousongelmissa on hyvä ottaa aina ensin yhteyttä sosiaalitoimistoon tai talous- ja velkaneuvontaan. Seurakunnan diakoniasta saat myös apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijä keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi.

Talousapua ja -neuvontaa

Nainen katsoo murheissaan ikkunasta ulos.