Lähetyksen vohvelikahvila

Vohvelikahvila sisältä.

Utsjoentie 563 , 99980 Utsjoki.

Kahvila on Utsjoen kirkkotuvilla kesäisin toimiva seurakunnan vohvelikahvila, jonka tuotto menee lähetystyölle.

Kirkon vierellä Mantojärven rannalla ovat Utsjoen kirkkotuvat. Niitä ylläpitää Utsjoen Kirkkotupayhdistys ry. Tuvat rakennettiin yöpymistä varten, koska kirkkomatkat olivat pitkiä. Kirkolle kokoonnuttiin suurina juhlapyhinä ja samassa yhteydessä olivat sekä markkinat että käräjät.

Utsjoen seurakunnan omistamassa tuvassa toimii kesäisin Lähetyksen Vohvelikahvila. Sen tuotto menee kokonaisuudessaan seurakunnan lähetyskannatukseen ja sitä hoidetaan vapaaehtoisvoimin. Entisessä Käräjätuvassa on käsityöyhdistyksen myymälä. Tupia on ollut yli kaksikymmentä. Niiden käyttö hiipui toisen maailmansodan jälkeen ja myöhemmin niitä on kunnostettu museoksi.

Lähetyksen vohvelikahvilaa voi vuokrata pienimuotoisiin kahvitilaisuuksiin. Varaukset kirkkoherralta.

Kahvila Kahvila