Muita merkkipäiviä ja juhlia

Syntymäpäivät

Seurakunta käy onnittelemassa ikääntyviä heidän merkkipäivänään. Halutessasi seurakunnan työntekijän mukaan merkkipäivääsi, ota ajoissa yhteyttä. Syntymäpäivän yhteydessä voidaan viettää yhteinen hartaushetki, jos päivänsankari niin toivoo. Voit myös kutsua seurakunnan työntekijän muiden juhlavieraiden joukkoon – ei ole aina pakko veisata!

Avioliiton vuosipäivä on juhla

Avioliitto on Jumalan hyvä lahja ja on oikein iloita pitkästä avioliitosta. Avioliittoon vihkimisen vuosipäivää voidaan muistaa kirkollisella rukouksella ja siunaamisella. Rukoushetkeen ei liity oikeudellista merkitystä, vaan ajatuksena on palauttaa mieleen omat häät vuosien takaa. Joskus voidaan puhua vihkimisen vahvistamisesta tai vihkivalan uudistamisesta.

Pariskunta voi itse päättää, mikä on hyvä aika juhlahetkelle. Monesti tilaisuus pidetään pariskunnan omassa vihkikirkossa, mutta se voidaan pitää missä tahansa.

Rukoushetkeen voit pyytää mukaan ystäviä ja sukulaisia. Rukoushetken kulusta voi sopia papin kanssa.

Syntymäpäiväonnittelu.