Luottamushenkilöt

Seurakunnan luottamushenkilöt valitaan vaaleilla.

Vaaleilla valitaan Utsjoen seurakunnan seurakuntaneuvosto. Se päättää Utsjoen seurakunnan omasta toiminnasta. Vaaleilla valitaan myös Utsjoen seurakunnan edustajat Pohjois-Lapin seurakuntayhtymän yhteiseen kirkkovaltuustoon. Se päättää koko yhtymän taloudesta ja mm. kiinteistöistä. Seuraavat kirkollisvaalit ovat vuonna 2022.

Seurakunnan ylin päättävä elin on seurakuntaneuvosto, johon kuuluu kirkkoherran lisäksi kahdeksan jäsentä.

Nykyinen vaalikausi jatkuu vuoden 2026 loppuun. Seurakuntaneuvosto päättää Utsjoen seurakunnallisesta toiminnasta.

Seurakuntaneuvoston jäsenet:

• Guttorm, Väinö
  • Halonen, Tarja
  • Harjunen, Maarit-Sofia
  • Koutonen, Iivari
  • Länsman, Nilla-Pekka
  • Nousuniemi, Jouni Esa
  • Vuolab, Marketta
  • Waltari, Ursula

VARALLA:

• Guttorm, Kirsti

UTSJOEN SEURAKUNNAN EDUSTAJAT POHJOIS-LAPIN SEURAKUNTAYHTYMÄN YHTEISESSÄ KIRKKOVALTUUSTOSSA:

Guttorm, Väinö

Halonen, Tarja

Harjunen, Maarit-Sofia

Länsman, Nilla-Pekka

Nousuniemi, Jouni-Esa

Varajasenenä: Vuolab, Marketta

UTSJOEN SEURAKUNNAN EDUSTAJAT POHJOIS-LAPIN SEURAKUNTAYHTYMÄN YHTEISESSÄ KIRKKONEUVOSTOSSA:

Tarja Halonen, varalla Marketta Vuolab

Jouni Esa Nousuniemi, varalla Nilla-Pekka Länsman

Päätöksenteosta voit luke lisää tästä linkistä.