Lähetyksen Vohvelikahvila tuottaa hyvää hädänalaisille

Lähetyksen Vohvelikahvila Utsjoen kirkkotuvilla (1).jpg

Lähetyksen Vohvelikahvila Utsjoen kirkkotuvilla

LÄMMIN KIITOSkaikille vapaaehtoisille ja myös kahvilan asiakkaille. Avaamme taas ensi kesänä. Vuonna 2022 kahvila tuotti noin 11 000 euroa, tästä on vähennetty kulujen osuus.

Edellisiltä vuosilta on jäänyt nimikkosopimusten yli menevää tuottoa jakamatta ja siksi nyt voitiin tilittää avustusta seuraavasti:

Seurakunta tilittää nimikkokohteisiin 9.000 euroa, 3.000 euroa kuhunkin. Tuemme siis enemmän kuin sopimuksemme edellyttävät.

NImikkokohteemme ovat seuraavat:

Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys: Inkerin kirkon teologinen instituutti Keltossa (Sopimus 2000 euroa/vuosi), Lähetysyhdistys Kylväjä: Mongolian työ (Sopimus 2000 euroa/vuosi) Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys: Työ Etelä-Sudanissa ja Ugandassa (Sopimus 2000 euroa/vuosi).

Lisäksi seurakunta tilittää Suomen Lähetysseuran kautta Syyriaan katastrofiapua 3.000 euroa.

Tämän lisäksi tilitetään Ukrainan sodan uhreille Kirkon ulkomaanavun kautta 10.000 euroa.

Yhteensä tilitetään 22 000 euroa.

Tämä on Utsjoen seurakunnan vahva panostus lähetystyöhön ja kansainväliseen diakoniaan.

Suuri kiitos vielä vapaaehtoisille sekä kahvilan asiakkaille ja vielä seurakuntaneuvostolle hyvistä päätöksistä.

2023-03-10 11:23:26.0