Sopuvaalit Utsjoella

medium_SRKVAALIT_tunnus_tausta_vasentasa_Suomi_RGB.jpg

Seurakuntavaalien tunnus

Suomen evankelisluterilaisissa seurakunnissa järjestetään vaalit sunnuntaina 20.11. Utsjoen seurakunnassa ehdokkaita asetti vain yksi valitsijayhdistys ”Yhdessä eteenpäin” ja tämä valitsijayhdistys asetti ehdokkaat järjestykseen niin, että äänestystä ei tarvita. Seurakunnassa on siis päädytty ns. sopuvaaliin. Vaalilautakunta vahvistaa vaalin tuloksen 20.11.

Utsjoen seurakunnan ennakkoäänestys järjestetään ennakkotiedoista poiketen vain seurakunnan kirkkoherranvirastossa Ivalossa (Sairaalantie 5) 8.11. – 12.11. klo 9 – 18. Ennakkoäänestys ei kuitenkaan koske Utsjoen seurakunnan vaalia.  Äänioikeutettu seurakunnan jäsen voi äänestää ennakkoon minkä tahansa seurakunnan ennakkoäänestyspaikassa Suomessa ilmoittautumalla vaalitoimitsijalle ja esittämällä henkilötodistuksensa tai muun riittävän selvityksen henkilöllisyydestään. Näissä tapauksissa äänestäjän on itse selvitettävä äänestysnumerot.

Utsjoen seurakunnan seurakuntaneuvostoon kuuluu kahdeksan jäsentä. Seurakuntaneuvosto päättää oman seurakunnan toiminnasta ja esimerkiksi valitsee uudet työntekijät. Pohjois-Lapin seurakuntayhtymän

2022-10-23 10:15:48.0